Kutsutut

Jumala on kutsunut meidät, koska Hän haluaa meidän olevan aina Hänen lähellään.

Jeesus Jumalan Poika kutsui näillä sanoilla maanpäällä ollessaan ihmisiä:

Matteuksen evankeliumi, luku 11: 28. Tulkaa minun luokseni!

"Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon.

29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne,

30. sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt."

Eikös olekin miellyttävät sanat, jotka Jeesus on sanonut meille?

Kannattaako näitä sanoja lähteä vastustamaan, sillä ne ovat todella tärkeät sanat.

Jeesus on puhunut myös Taivasten valtakunnasta seuraavasti:

Matt. 13: 24. Vertaus rikkaviljasta

Jeesus kertoi heille toisen vertauksen: "Taivasten valtakunta on verrattavissa mieheen, joka kylvi hyvää siementä peltoonsa.

25. Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja lähti pois.

26. Kun vilja kasvoi ja teki tähkää, silloin myös rikkavilja tuli näkyviin.

27. Palvelijat menivät isäntänsä luo ja kysyivät: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut rikkaviljaa?'

28. Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies kylvänyt.' Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme kokoamaan sen?'

29. Mutta hän sanoi: 'En, ettette rikkaviljaa kootessanne nyhtäisi sen mukana vehnääkin.

30. Antakaa niiden molempien kasvaa yhdessä sadonkorjuuseen asti. Korjuun aikana minä sanon leikkuuväelle: Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi. Mutta vehnä korjatkaa aittaani.'"

36. Rikkaviljavertauksen selitys

Sitten Jeesus jätti väkijoukon ja meni asuntoonsa. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta."

37. Hän vastasi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika (Jeesus).

38. Pelto on maailma. Hyvä siemen on valtakunnan lapset, mutta rikkavilja on Pahan lapset.

39. Vihamies, joka sen kylvi, on Paholainen (Saatana), sadonkorjuun aika on maailmanajan loppu, ja leikkuuväki on enkelit.

40. Niin kuin rikkavilja kootaan ja poltetaan tulessa, niin tapahtuu maailmanajan lopussa.

41. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat viettelykseksi, ja kaikki, jotka harjoittavat vääryyttä,

42. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

43. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon!"

47. Vielä taivasten valtakunta on kuin nuotta, joka heitettiin mereen ja joka keräsi kaikenlaisia kaloja.

48. Kun se tuli täyteen, kalastajat vetivät sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät koreihin mutta viskasivat kelvottomat pois.

49. Näin käy myös maailmanajan lopussa: enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaiden joukosta

50. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Vertausten lopussa on selvät tuomion sanat niille, jotka eivät ota vastaan Jeesuksen tarjousta seurata häntä.

Kadotus, jota myös helvetiksi kutsutaan, ei ole mikään lepopaikka, jossa voisi vain oleskella. Siellä on jatkuva vaiva ja tuska, joka ei pääty milloinkaan. Tämä vaihtoehto ei ole Jeesuksenkaan mieleen ja siksi hän niin usein siitä kertoo.

Jeesus varoittaa kaikkia meitä siitä vaarasta, että jos emme tee selkeää valintaa täällä elämämme aikana, niin joudumme luonnollisesti kadotukseen. Ikuisen elämän Jumalan yhteyteen takaa vain usko Jeesukseen.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita